Levering og retur

Fraktmetode
Før du fullfører ordren hos F10.no vil du kunne velge den transportmetoden som passer best for deg. Vi benytter oss av Posten og Bring hvor F10.no til enhver tid henter ned gjeldende fraktsatser. Vi vil automatisk vise de raskeste og rimeligste fraktalterativene for din ordre.

Skader eller mangler...
Har du ikke mottatt alle varene som ble bestilt og varen ikke er restet hos F10.no sender du oss en melding ved å benytte kontaktskjemaet eller Live-Support som vises nederst i høyre hjørne hvis en kundebehandler er ledig. Oppgi hvilken vare som mangler, ditt kundenummer og ordrenummeret det gjelder, så skal vi hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd.

Har du mottatt feil vare, en vare som ikke stemmer i.h.t. ordrebekreftelsen sender du oss en melding ved å benytte kontaktskjemaet eller Live-Support som vises nederst i høyre hjørne hvis en kundebehandler er ledig. Oppgi hvilken vare som mangler, ditt kundenummer og ordrenummeret det gjelder. Du vil motta en bekreftelse på at varen er feil og at du kan returnere varen til oss. Retur av varer må godkjennes av oss før en eventuell retur. Hvis du ikke har mottatt en bekreftelse om at F10.no aksepterer retur av varen vil du bli belastet for transportkostnader. Produktemballasje må være uåpnet. Erstatning eller bytte av vare som er åpnet vil ikke aksepteres.

Har du mottatt en skadet vare må følgende prosedyre utføres:

  • Ta vare på emballasje og produkter.
  • Meld i fra om retur til F10.no (som beskrevet over).
  • Vent på returbekreftelse fra F10.no og henvend deg så hos Posten eller Bring med skadde produkter inkludert all emballasje.
  • Skriv ut en skademelding. Posten eller Bring hjelper deg med dette.
  • Sammen med returbekreftelse fra F10.no og skademelding fra Posten/Bring sendes varen til F10.no
  • F10.no sender deg ny vare eller refunderer varekostnaden etter avtale.

I.h.t. lovverket (Lovdata.no) henvises det til at du utfører slike saker "innen rimelig tid". Ved å handle hos F10.no aksepterer du at dette er innen 10 virkedager fra du har mottatt produktet(-ene).

Retur av varer
Vi forsøker alltid å leve opp til dine ønsker og behov som kunde hos F10.no og vil behandle eventuelle returer av produkter som ikke virker på en rask og effektiv måte. For å gjøre dette forutsetter det at du spiller på lag og gjør som beskrevet under. En stor andel av returer ville kunne vært unngått hvis disse enkle stegene hadde blitt fulgt. Følg punktene i rekkefølge fra 1 til 6:

  • Les brukerveiledningen hvis dette følger produktet.
  • Søk på internett etter løsning på problemet (bruk søkemotorer som Google eller Yahoo).
  • Hvis produktet krever firmware kan dette ofte hentes ned fra produsentens hjemmeside.
  • Søk etter problemet på produsentens hjemmeside.
  • Send en melding til vårt kundesenter eller gjennom Live-Support som vises nederst i høyre hjørne hvis en kundebehandler er ledig.

Hvis du fortsatt har problemer med produktet søker du om retur til F10.no. Send oss en henvendelse gjennom kontaktskjemaet eller gjennom Live-Support som vises nederst i høyre hjørne hvis en kundebehandler er ledig. Meldingen må inneholde ditt kundenummer, gjeldende ordrenummer og beskrivelse av problemet, så sender vi en returbekreftelse og instruksjoner om hvordan du skal gå frem.
Viktig! Det gis ingen returrett på tilbuds- og kampanjevarer.

Angrefrist
F10.no følger angrerettloven.

Du har rett til å angre kjøpet så lenge produktets innpakning ikke på noen måte er ødelagt / forringet og produktet fremstår som nytt.

Det gis ingen angrerett for tilbuds- og kampanjevarer.

Du kan kun benytte deg av angrerettloven som privatperson. Næringsvirksomheter kan ikke benytte seg av angrerettsloven. Angreretten kan ikke benyttes dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, eller skader og forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukers side. Angrerettloven kan ikke benyttes hvis forbrukeren har brutt forseglingen. Alle kostnader for porto fra og til selger belastes forbruker i sin helhet. Alle kostnader ut over vareverdi belastes forbruker i sin helhet. Velger du å benytte deg av angrerettloven for produkter som F10.no har tilpasset spesielt i.h.t. dine ønsker og behov vil forbrukeren belastes for kostandene for utført arbeid og materialer.

F10.no forbeholder seg retten til å trekke kr 250,- fra kjøpssummen for ikke avhentede pakker.

Du kan angre kjøpet før ordren sendes fra F10.no ved å sende oss en melding. Du har benyttet deg av angreretten når F10.no bekrefter ordren avsluttet. 

Hvis du angrer kjøpet etter pakken er hentet kan du sende oss en melding gjennom kontaktskjemaet eller via Live-Support som vises nederst i høyre hjørne hvis en kundebehandler er ledig. Husk å legge ved ditt kundenummer, ordrenummer og varen det gjelder. F10.no vil bekrefte benyttelse av angrerett innen kort tid. (Du kan ikke returnere varen før vi har sendt deg en bekreftelse for benyttelse av angreretten). Du vil motta et angrefristskjema som du tar med deg til postkontoret. Sørg for at personalet på postkontoret fester angrerettskjemaet godt på pakken før den sendes. Så raskt vi har mottatt pakken og godkjent emballasje og produkt som ubrukt vil vi refundere beløpet til din konto. Forbruker belastes for porto.

For å benytte deg av angreretten kreves det av deg at prosedyren over følges og at produktet er i ubrukt stand. Etter passerte 14 dager vil du ikke lenger kunne benytte deg av angrerettloven / angrefristloven. Vi anbefaler at du returnerer varen i en av postens pakkeforsendelser, slik at du til enhver tid kan spore pakken for å vite hvor den befinner seg.

Kundesenteret forsøker til enhver tid å være behjelpelig med støtte for deg som kunde hos F10.no. Kontakt oss via kontaktskjemaet eller gjennom Live-Support som vises nederst i høyre hjørne hvis en kundebehandler er ledig. Legg ved ditt kundenummer, ordrenummer og hva saken gjelder, så kontakter vi deg innen rimelig tid.

Pakkesporing
Vi forsøker til enhver tid å holde lagerstatus oppdatert slik at du alltid vil motta en komplett ordre. Hvis vi mot formodning skulle mangle en vare vil denne ettersendes fraktfritt. F10.no vil bekrefte med ny leveringsdato.

Vi leverer pakker til nøyaktig den adressen du oppgir som leveringsadresse, og du kan sende pakker som gave til venner og familie. Det er for øvrig viktig at oppgitt leveringsadresse korresponderer med mottakernavn på adressen. Det vil si at om du vil sende ordren som en gave til en venn må vennens navn og adresse settes opp som leveringsadresse. Du kan ikke benytte ditt navn som mottaker på en adresse som ikke er din folkeregistrerte adresse, med mindre det dreier seg om hoteller, campingplasser, hytte, etc. Transportøren vil i tilfelle sende pakken i retur og du vil bli belastet fraktomkostninger for retur og ny utsendelse.

Ordrer med produktvekt og volum som gjør det gunstig å sende pakken som brevpost vil sendes uten sporingsnummer. Hvis du vil at pakken skal sendes med sporingsnummer vil du alltid kunne velge det i kassen under valg av fraktmetode. Ordrer med produktvekt over 2kg og/eller volum som gjør det ugunstig å sende med brevpost vil alltid sendes med sporingsnummer, slik at du hele tiden kan følge med på hvor forsendelsen befinner seg.

F10.no bruker Posten, Bring og Postnord som transportør-
Pakkesporing Posten: http://www.posten.no/
Pakkesporing Bring: http://www.bring.no/
Pakkesporing Postnord: http://www.postnord.no/

Transportkostnader
F10.no benytter seg av Posten, Bring og Postnord sine til enhver tid gjeldende satser. Priser er avhengig av pakkevolum, distanse og vekt. Under bestilling vil ett eller flere transportalternativer vises med pris. Du kan fritt velge det alternativet som passer best for deg. Hos F10.no tilkommer ingen skjulte kostnader.